De vloer op met Oger
De 27 minuten bedrijfsdocumentaire over Oger Fashion is in 2005 gemaakt als onderdeel van een wetenschappelijk onderzoek naar de identiteit van Oger Fashion. 'Globalisering, grensoverschrijdende handel en een afnemende economie maken het belang van een sterke klantgerichte identiteit steeds groter. Producten worden steeds identieker, levenscycli van producten korter en concurrentiedruk door onder andere de euro groter. Trendanalisten voorspellen een geheel nieuwe interactie tussen klant en organisatie.
Alle medewerkers van Oger Fashion hebben een exemplaar van de dvd ontvangen in 2005. Daarnaast werd de film veelvuldig gebruikt als wervingsmiddel voor nieuwe medewerkers. Daarnaast wordt de dvd ‘De vloer op met Oger’ nog steeds gebruikt als lesmateriaal gebruikt binnen de Vrije Universiteit Amsterdam. De film is meerdere malen vertoond op internationale wetenschappelijke conferenties ter ondersteuning van het gepubliceerde wetenschappelijke’ artikel ‘Retail Stores as brands: performances, theatre and space’
'Deze documentaire geeft een prachtig inzicht in de bedrijfscultuur van Oger en de emotionele wijze waarop deze cultuur wordt gemanaged.'
Professor Dr. Ing. A.H. van Marrewijk